[aankondiging] Nieuwe Remote servicedesk tool
Bikkernet is begonnen met de uitrol van een nieuwe remote servicedesk tool naast het op het moment gebruikte LogMeIn. namelijk “Desktop Central MSP”
Desktop Central is software die werkt via het internet voor het beheren van servers, desktops, laptops en mobiele apparaten en helpt ons bij het beheren vanaf een centrale locatie.
Het automatiseert de complete levenscyclus van de pc van bureaublad beheer of het nu een eenvoudige systeemconfiguratie is of een complexe implementatie van software.
Met Desktop Central kunnen wij reguliere activiteiten voor desktopbeheer uitvoeren zoals, het installeren en beheren van software, patches, en servicepacks op uw computers.
Dit alles zonder dat u er nog omkijken naar heeft.
Naast server- en desktopbeheer kunnen wij met Desktop Central ook uw mobiele apparaten beheren voor het uitvoeren van profielbeheer, activabeheer, App-beheer, en het beheren van uw beveiliging.
De volgende platformen/leveranciers/technologieën worden ondersteund.
Platformen: Windows, Mac, iOS.
Besturingssysteem: Desktops (Windows 2000 Professional, XP Professional, Vista, Windows 7, Windows 8, Mac, 10.6, Mac 10.7 ), servers (Windows 2000, Windows 2003, Windows 2008, Windows 2008 R2, Windows 2012, Terminal Clints, en mobiele apparaten met iOS 4 en hoger.
Technologieën: Windows Active Directory en op werkgroep gebaseerde installatie van netwerk.
Leveranciers: Microsoft, Apple.